2013. május 27., hétfő

Az év madara (2013)

Régóta készültem erre a napra. Majdnem egy éve. A gyurgyalagok párzását szerettem volna lencsevégre kapni. A lest is régóta készítgettük, de hétvégére befejeztük. Lényegében egy mobil les, lécek alkotják a vázát, vászonnal van borítva. Hétvégén szerettem volna fotózni, de sok minden közbejött, ezért hétfőn szabadságot vettünk ki. Vasárnap már éreztem, hogy nem lesz szerencsénk. Esett az eső és a kilátások is azt mutatták, hogy hétfőn is hasonló idő lesz. 
Hajnalban igen korán kimentünk, de elkezdett esni az eső. A gyurgyalagok egy távoli száraz fán gyülekeztek, párzást is láttunk, de sajnos csak a távolban. Az egész napot az esős jellemezte. A gyurgyalagok is messze repültek, hogy táplálékot találjanak, mivel ilyenkor a rovarok sem repülnek. Néha visszajöttek a partfalhoz, de a beszállóra nem akartak ráülni. Előtte biztosan használták, több nap is ellenőriztem, percenként váltották egymást az ágon. Az ág alatti terület olyan volt, mintha egy liter meszet kiöntöttek volna.
A nap folyamán összesen egyszer ült elém gyurgyalag...



Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...