2012. június 10., vasárnap

Az eltűntnek hitt bankáék

Tavasszal figyelemmel kísértem egy banka párt néhány hétvégén keresztül. Egyszer csak eltűntek. Pedig már kész volt nekik az odú. Azt gondoltam, hogy vonulásban voltak és csak pihentek egy kicsit. 
Ma ugyan erre a területre indultam lessátorral gébicset, cigánycsukot fotózni. 
Út közben elrepült felettem egy fehér gólya, amit pont úgy sikerült lekapni, hogy a 20 Kv-os vezeték keresztül metszi. Találkoztam (feltehetőleg) azzal a vércsével, akit télen fotóztam, de már párosan repültek.
Alkalmas helyet kerestem a sátornak, amikor megláttam egy bankát! De aztán hamar eltűnt. Fél óra keresgélés után ismét megláttam, de most lebukott! Megtaláltam az odút, a tojó a tojásokon ül. Ennél jobb helyen nem is költhettek volna, mivel  a közelben semmi zavaró ág, bokor semmi sincs. Kiraktam egy beszálló ágat, feldobtam a sátrat. Dél volt, mire beültem. Kész szauna volt, elviselhetetlen meleg. A les persze nem volt jó helyen, mert túl alacsony volt a beszállóhoz képest. De végül is mindegy volt, mert banka nem jött. Két és fél órát vártam, de jobbnak láttam csomagolni, nem akartam őket tovább zavarni. Közben jött egy mezei veréb és egy fiatal seregély is. 

Azon gondolkoztam, hogy a fióka nevelés időszaka megérdemelne egy fix lest. Csak van egy kis bökkenő. Az odú egy földúttól 2 méterre van, a település meg kb 200 méterre. Nem tudom, hogy ott merjem-e hagyni.  
Ki mit javasol? Az alkalmi les kijönne 5-6 ezer forintból (tetőléc váz, fekete fólia, nádfonat). Üvegem van, azt kint sem hagynám egyébként. Vagy fogok tudni fotózni sátorból is (3-4 méter) ?






2 megjegyzés:

  1. Nem tudom,felétek milyen emberek élnek,én alapvetően bizalmatlan vagyok,illetve hiszek az emberek értelmetlen,cél nélküli rosszindulatában!Nagy anyagi kár nem érne ugyan,inkább a bankákat féltem,egyrészt a hirtelen ott termett ismeretlen objektum zavaró hatása miatt,másrészt,így aki nem tud az odúról,a les után tuti megtalálja!Láttam olyan pásztort,aki poénból száraz fűvel betömte az odú bejáratát!Úgyhogy sztem inkább titkold el,és próbáld a "Vadászterületén megfotózni.Hamar megleled,és kirepülés után együtt bogarászik atz egész család!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Télen az ölyves lesem ettől a helytől 500m-re volt kb. 3db aszfaltos útról tisztán lehetett látni, 100 métert kellett csak gyalog megtenni. Bizalmatlanság bennem is van, mindig is volt.
      Gondoltam én is arra, hogy mi lesz, ha valaki megtudja, hogy ott odú van? Azt találtam ki, hogy egy egyszerű itatónak álcázom a lest, mintha csak az miatt lenne ott.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...