2013. december 7., szombat

Vércsés visszatérés

Jó ideje nem tettem közzé képeket, de az az igazság, hogy fotózni sem nagyon voltam. Van pár bejegyzésre való fotóm, de kezdjük a legfrissebbel, a maival! Pár hónapja 600D vázra váltottam, amivel már videókat is lehet készíteni. Megpróbálok olyan bejegyzéseket összeállítani, amiben videók is leszek, talán így egy kicsit jobban "életre kelnek" a képek.
Pár napja elterveztem, hogy meglátogatom azt a lest, ahol a vércsés és a baglyos képeket szoktam készíteni. Fel voltam szerelkezve, úgy voltam vele, hogyha vércse nem jön, talán ölyvek lesznek. Amint elkezdett hajnalban világosodni, sötét felhők gyülekeztek és erős szél kezdett fújni, ami egyre csak fokozódott. Először 3-4 db. egerészölyv gyűlt össze felettem, de valamiért hamar szétoszlottak. Úgy gondoltam, hogy nem sok esélyem lesz mára, de egyszer csak megjelent előttem a vércse! Szegénynek nagyon kellett kapaszkodnia, mert tényleg nagy erejű szél volt.



Egy videó ezekhez a jelenetekhez:
(a videó beállításainál találhatók hd minőség lehetőségek is!)

Kicsit később, amikor a szél és a havazás kicsit lassabb tempót vett fel, a vércse visszatért, de csak egy pár kép erejéig, mert egy szajkó is leszállt a beszállóra. Amikor a képeket visszanéztem, akkor láttam, hogy a vércse csőrén egy nagy húscafat lógott :)



Később több madár is megfordult a les előtt, pl.: szürke gém:


A vércse délután is visszatért, teszek fel róla két képet, amikhez 1-1 videó is tartozik (ezeknél is van hd lehetőség):






Egy egerészölyv is leszállt elém a talajra, de valami miatt elriadt :(
Továbbá egy holló is elrepült a les felett. Hatalmasnak tűnt, délután mondtam is Anitának, hogy kb. akkora volt, mint egy egerészölyv. Megnéztem a madárhatározóban a méretét. Vajon a képnél mi van mellé írva? Idézem: "Nagy - egerészölyv méretű" :)

Reggel egy kicsit alul öltöztem, teljesen szétfagytam, amire hazaindultam. Legközelebb nézek időjárás jelentést...

A nap folyamán az alábbi fajokat figyeltem meg:
- vörös vércse
- egerészölyv
- szürke gém
- szarka
- szajkó
- dolmányos varjú
- holló
- kékes rétihéja (tojó)



Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...