2011. április 2., szombat

Csilp-csalp

Reggel 4:40-re terveztem az ébredést. Ehhez képest 4:35-kor már az autóban ültem. Valahogy nem tudtam aludni. Célba vettem a tüskei horgásztavat, hogy tesztelhessem a lessátrat, mely a héten jött meg. Előző napokban munka után voltam kiválasztani a helyszínt, kicsit alakítgattam, és fényvisszaverő fóliákat helyeztem el, hogy megtaláljam sötétben a helyem.
Reggel  nagy köd fogadott a tóparton, meg persze nagy sötét. 2.5 km-t gyaloglás várt rám, rengeteg cuccal. Amikor megláttam az első fényvisszaverő fóliát, már örültem: közel vagyok. A fóliák jól szolgálták céljukat, már 50 méterről láttam, pedig a köd miatt 10-15 m látótávolság volt. Az időzítésem jó volt, amikor mindennel elkészültem, akkor kezdett világosodni. Rengeteg madár szólt mellőlem. Egyik rászállt a sátor tetejére, és onnan énekelt. Gondoltam jó napom lesz. Sajnos nem így volt. A közelben tanyázó barna rétihéják miatt a madarak nem nagyon akarták elhagyni a bokros részt. Meg a csalogató eledelt sem volt idejük megszokni, tegnap este helyeztem ki.  Egyedül egy csilpcsalpfüzike szórakoztatott.
Tíz óra környékén meguntam a madár nélküli ücsörgést, és továbbálltam.
Ezen kívül csak láttam:
- barátposzáta
- nádi sármány
- nádi tücsökmadár
- ökörszem

A készült képek közül pár:

Csilpcsalpfüzike (Phylloscopus collybita)












A barna rétihéják is sokat köröztek:



ui: ahhoz képest, hogy nem akartam írni, elég hosszú lett. Pedig megpróbáltam rövid lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...