2011. május 10., kedd

Guvat

Tegnap a tüskei horgásztó partján egy korom fekete csibét láttam a nádasba szaladni. Majd a fű közül csak egy hosszú csőr látszott ki, amit sikerült lefényképezni. A birding.hu-n segítséget kértem a határozáshoz. Kiderült, hogy egy guvathoz volt dolgom. Bár a csibét furcsának találták, ilyentájt nem nagyon lehetnek még. Elhatároztam, hogy ma visszamegyek és a csibéket megpróbálom lefényképezni.
Munka után, 18 órakor elmentem, lessátorral a hónom alatt,  felkerestem a tegnapi helyszínt. Gyaloglás közben eszembe jutott, hogy a sátor cövekjei a kocsiban maradtak. Sebaj, megoldjuk. Fűzfa ágakkal helyettessítettem.
A guvat elég hamar megjött, csak sajnos azon a részen, ahol vártam magas volt a fű, csak a feje búbja látszott ki.    
Ahol kevésbé volt fű, az fényképezés szempontjából hátrányos hely volt, mert a nap szemből, és alacsonyról sütött, ráadásul a háttér egy horgászstég volt. Készült sok kép, bár egyik sem valami jó, de jó volt megismerni ezt a fürge madarat, mellyel most találkoztam élesben először. Sajnos a csibe nem jött elő.


Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...