2013. április 6., szombat

Vércsék a láthatáron!

Ez is egy visszadátumozott bejegyzés, sajnos nem volt időm előbb feltenni.
Mostanában azért ültem ki a lesbe, hogy lássam a vércsémnek sikerült-e párt találnia. Késve érkeztem és már messziről láttam, hogy a villanypásztor oszlopán egy vércse ül, de nem az, amelyik az eddigi fotókon szerepelt. Egy tojó! Végre!
A les közelébe nem jött, bogarakra vadászott oszlopról-oszlopra. Egyszer megjelent a hím. Úgy nekirepült a tojónak, mintha egy ellenséget akart volna elkergetni. Nem tudtam mire vélni, de azóta utána olvastam és ez az udvarlási szertartás része náluk. Ez után a hím a beszállómon landolt és görbe testtartással igen hangosan "kiabált". Majd tovább repült, párszor ismét beszállt és kiabált. Persze közben a távolban is ráült a villanypásztor oszlopaira ott is hangoskodott. A tojón nem láttam semmi érdeklődést. 











Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...