2011. január 25., kedd

A rögtönzött les

Anitánál Toponáron első alkalommal megdöbbentem, hogy mennyire alkalmas helyen van a kertjük madármegfigyelés, és fotózás szempontjából. A szomszédban rengeteg madáretető, és cinkegolyó van elhelyezve, melyek vonzzák az iskola parkjából a telelő madarakat. Egyszerre kb 10-15 cinegét lehet látni az etetőnél. El is vittem a gépem, de sajnos a szomszéd etetője olyan rossz helyen van, hogy a képek háttere egy fehér fal volt. Elhatároztam, hogy legközelebb összedobok egy lest. De ezen a napon még várt rám egy meglepetés, egy eddig soha nem látott faj: hegyi fakusz, valamint felém repült egy fenyőrigó, aki csak nyugodtan pihent egy darabig.
Hegyi fakusz

Hegyi fakusz
Fenyőrigó


Eljött a hétvége, lesépítés!
Nem sok alapanyag állt rendelkezésre, meg amúgy is csak egy ideiglenes lest akartam készíteni. Felhasználtunk egy ruhaszárogatót, pár lécet és három plédet, valamint megcsináltuk az etetőt és a leszálló ágakat a les elé. Sajnos fotózni semmit se sikerült, mert nem volt idejük megszokni az új környezetet és a szomszédban ott volt a biztonságos, jól megszokott etető. Persze volt még egy nagy probléma: túl nagyra hagytam a kémlelő nyílást. Egy másik blogon olvastam, hogy az énekesmadarakat a saját hívóhangjukkal elő lehet csalogatni. Kipróbáltam. Mobilra feltettem pár faj hangját, és elkezdtem lejátszani. A barátcinege egyből válaszolt, és egyre közelebb merészkedtek, de ideális fotós távolságra nem. Egy széncinege szállt a szomszédos mogyoróbokorra, róla készült pár értelmes kép.
Elhatároztam, hogy a nyáron készítek itt egy normális itatós lest. Persze ezt jól meg kell tervezni (irány, fényviszonyok, háttér, stb), mert az már mozdíthatatlan lesz.





Eddigi itt látott, vagy fotózott fajok:


széncinege (Parus major)
kék cinege (Parus caeruleus)
barátcinege (Parus palustris)
vörösbegy (Erithacus rubecula)
hegyi fakusz (Certhia familiaris)
csuszka (Sitta europaea)
fenyőpinty (Fringilla montifringilla)
fenyőrigó (Turdus pilaris)
fekete rigó (Turdus merula)
szajkó (Garrulus glandarius)
nagy fakopáncs (Dendrocopos major)

Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...