2012. február 11., szombat

Hideg!!

Tegnap este elmentem az ölyves leshez ellapátolni a havat, meg körülnézni, mi a helyzet.
Amikor legutóbb ott jártam, tettem fel egy kis húst a les tetejére, nehogy a rókák vigyék el. Meglepetésemre most az egyik beszálló a földön feküdt, körülötte mintha atombombát robbantottak volna. Na jó, azért nem :)
A hóban tisztán kivehetőek voltak a verekedések nyomai, amit az ölyvek rendeztek. Komplett kitártott szárnyú madárlenyomatok voltak ott. A lestől 1-2 méterre. A les ajtaja mellett  50 cm-re is van egy ilyen lenyomat. Nagyon megörültem ennek. A beszállót ismét felállítottam, de most bátrabban, az üvegtől 2-2,5 méterre. Amikor végeztem a lapátolással, egy erdei fülesbagoly repült el pár méterre. Pár kört még megtett, majd elment. Később visszamentünk és az autóból megláttunk egy baglyot az egyik bokor tetején. Amikor elrepült gyöngynek néztem, mert nagyon fehér volt. De az is lehet, hogy ez is erdei füles volt. Sőt. Pár méter múlva láttunk még 2-t repkedni az út felett.
Eljött a reggel. Nagyon hideg volt. Fekvő fotózáshoz készültem, földön szerettem volna fotózni őket. Épp hogy mindent kipakoltam, meg is jött az első ölyv. Az üvegek persze 100%-ban párásak, ami ilyen hidegben egyből rá is fagy. Közben ez az ölyv le is szállt a húsra és jött egy másik. És hova szállt? A közeli beszállóra. Próbáltam egy kis páramentes helyet csinálni. Egy nagyon kis foltban sikerült félig meddig. Próbáltam egy közeli portrét csinálni,  persze az állvány el volt rakva, ezért megpróbáltam kézből. 1/16-os záridővel, IS nélkül, elég veszélyes :)
Ezután lefeküdtem, de ott is párás volt minden. Az üveget félretoltam és úgy fényképeztem párat. Persze elég hamar észrevettek és elmentek. Egyikük visszajött, de nem maradt sokáig. Kb. 10 óráig fagyoskodtam és elmentem haza. Akciókat nem láttam, de a nyomok bizakodásra késztetnek. 





Nincsenek megjegyzések:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...