2012. február 5., vasárnap

"Lehet, hogy nem kér reggelit"

A hétvégére ígért nagy hómennyiség bejött az időjósoknak. Kb. 30 cm hó esett le két nap alatt. Ma hajnalban gyalog indultunk el a leshez, hólapáttal felszerelkezve. Kicsit elszámoltuk magunkat, mert amire mindennel végeztem a les körül, már rendesen világosodott, de szerencsére egy madár sem látott meg minket. A lesbe ülve az üveg  párásodni kezdett, ami rögtön rá is fagyott. A problémát gyorsan orvosoltuk, közben megláttunk egy ölyvet. Kétszer csak óvatosan elsuhant a les előtt, de hamarosan felült az egyik beszállóra. Érdekes, felejthetetlen órákat adott nekünk. Két órát töltött előttünk, ebből pontosan egy órát a beszállókon pózolva, egy órát pedig étkezéssel ütött el. Amikor megérkezett, kipróbálta mind a három beszállót, pózolt kicsit, ásított, vakarózott, de a legtöbb időt fél lábon gubbasztva töltötte. Két ág között 5-10 percenként repkedett. 
Csodálkoztunk rajta, hogy miért nem akar enni, hiszen tegnap biztos koplaltak a nagy havazásban. Egyszer ásított egy nagyot (erről sajnos nincs kép) és ekkor mondta Anita a következőt: Biztos álmos még, lehet hogy nem kér reggelit. Aztán leszállt a húsra nemsokára. A húsok egy sorban voltak ledobálva, szinte minden darabot megkóstolt, elindult jobbról balra. Közben pár ölyv  elrepült a hús felett, de a mi ölyvünk nem foglalkozott vele.
Amint végzett, letisztogatta csőrét és elrepült. Ezután már mi sem bírtuk sokáig a hideget és elindultunk haza 9:45-kor.  Örültünk ennek a kis időnek is, mert nagyon tartalmas volt. Megbeszéltük, hogy úgy viselkedett ez az ölyv, mintha be lett volna programozva. Megdolgozott a jutalmáért :)








3 megjegyzés:

  1. Én ronggyá fagytam,de ...szott jönni!A Tiéd viszont szép,csak nemtom,mi az a háttérben??

    VálaszTörlés
  2. Mi is nagyon fáztunk. Az első kép hátterében egy nagy fehér épület van. Még reggel tettem ki a ezt a beszállót, hóval van megtámasztva. Gondoltam legyen egy nagyon közeli is, hátha ráül. Csak a lesbe lépve láttam meg, hogy mi a háttér...
    A többi képen fák, bokrok vannak hátul. Háttér választás szempontjából nagyon rossz helyre került a les, a nagy fellángolásban nem figyeltem, már többször arrébb akartam telepíteni, de nem volt hozzá energiám. Pedig csak 10 métert kéne arrébb tenni, kicsit fordítani és szebb lenne. Majd a les tavaszi helyén jobban figyelek..
    Ha gondold mailben tudok küldeni mobillal készült videót, amin látszanak a beszállók, az ölyv és a hátterek is.

    VálaszTörlés
  3. balicsga@hotmail.com Hadd jöjjön!Én ilyenkor szívfájdalom nélkül klónozok!Elvégre ez nem fotópályázat!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...