2012. február 11., szombat

Új vendégek az etetőn

Miután hazaértem az ölyvektől, kis melegedés után beültem kicsit az énekesmadarak etetőjénél felállított lessátorba. Az első pár percben semmi sem történt. A gépbe sem néztem, általában a repülés hangjára figyelek fel, akkor tudom, hogy megindul az élet. Egyszer csak belenéztem a keresőbe és egy számomra ismeretlen madár tűnt fel benne. Egy kenderike. És pont a beszállón ült. Eddig erre az ágra egyik madár sem nagyon akart felülni. Majd leugrott a napraforgóra és akkor láttam meg, hogy többen is vannak. A tengelicekkel mozogtak együtt. A hideg és a hó sok madarat vonz most az etetőkhöz. Ismét láttam fenyvescinegét, fenyőpintyet. Az erdei pintyek is egyre többen vannak az etető alatt. A pintyekkel sok zöldike is érkezett, de ők csak az etető tálcára szálltak.
A hím kenderike is lent mozgott, ezért lefeküdtem a földre. Sajnos ekkor nem jöttek. De viszont jött egy vörösbegy, akit az udvarban sokszor láttam, de az etetőn egyszer sem. A csuszkának kitett ágra rászállt, de hát én meg alul voltam :) Elszalasztottam, de a kenderikés élmény mindennél többet ért. Remélem sokat látom őket itt.





2 megjegyzés:

  1. Remek fotók... de az iromány is sokat segít nekem, mert most kezdem ellesni a madárfotózás fortélyait.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Örülök, hogy segítséget is nyújt. Mondjuk még én is tanulok ám:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...